Köpvillkor

Posten

Produkterna skickas till dig med Postnord. Mindre beställningar skickas med Postnord som brev och större beställningar som varubrev/paket.

Fraktkostnader

Alla paket skickas med posten inom Sverige och vi följer postens portokostnader.

Leveranstider

Leverans beräknas ske inom en vecka.

Om du skulle beställa en produkt som är slut restnoteras den och skickas så fort den finns i lager igen. Om du beställer flera produkter och någon är slut skickas de produkter som finns i lager omgående (om du inte anger annat). Den/de produkter som är slut skickas fraktfritt så fort de finns i lager igen.

Payson

Hur du betalar med kreditkort

Du kan betala med svenska bankkort, MasterCard och Visa. I kassan är betalningsalternativet ”Direktbetalning via Payson” förvalt och när du klickar på ”Slutför köp” så slussas du vidare till Paysons krypterade betalningssida. Där kan du välja vilket kort du vill betala med. När köpet godkänts skickas du tillbaka till vår butik.

Alla bank- och kortbetalningar hanteras av Payson. Ditt betal- eller kreditkortsnummer sparas inte hos oss.

Hur du betalar med direktbank

Vi har stöd för köp via Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Banks direktbankbetalningar. I kassan är betalningsalternativet ”Direktbetalning via Payson” förvalt och när du klickar på ”Slutför köp” så slussas du vidare till Paysons krypterade betalningssida där du anger din bank. Du kommer då att slussas över till din internetbanks hemsida och där genomför du betalningen. När köpet godkänns skickas du tillbaka till vår butik.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Moms

Moms ingår i alla våra priser.

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Med Payson kan du använda både betalkort och Internetbank eller tidigare innestående medel. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du på bara några sekunder göra transaktionen via Payson.

Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Säker betalning med Payson

Säker betalning

Tilde tryckeri HB sparar ingen information om du betalar med kontokort eller via direktbank. Allt sker via Paysons betalsystem. Om en order avbryts så får vi heller ingen orderbeställning.

Personuppgifter

Tilde tryckeri HB garanterar att alla de personliga uppgifter du uppger vid upprättande av ett kundkonto behandlas strikt konfidentiellt. Det innebär att den informationen inte under några som helst omständigheter blir tillgängliga för andra verksamheter än för Tilde tryckeri HBs webbutik.

Tilde tryckeri HB behöver din kontaktinformation för att kunna nå dig om det skulle uppstå några problem eller frågor i samband med en beställning. Utan riktig postadress, mobilnummer och e-mailadress handlar du i webbutiken under eget ansvar och Tilde tryckeri HB kan inte garantera leverans i rätt tid av de produkter du beställt.

Du kan själv ändra eller radera dina personliga uppgifter genom att logga in dig på ditt kundkonto. Om du vill radera ditt kundkonto med alla uppgifter bör du kontakta Tilde tryckeri HB.

Om du ångrar dig?

Ångerrätten ger dig som webbkund 14 dagars tid att returnera beställda varor från det att du har fått dem om du skulle ångra ditt köp. Det innebär att du kan returnera produkterna (i det skick de levererades) till oss och få pengarna tillbaka utan närmare förklaring.

Detta gäller inte specialbeställda varor som tillverkats just för er.

Konsumentköplagen ger dig som kund rätt att reklamera varor inom 3 års tid efter det att du fått varorna, om produkten har något fel eller någon brist. Det innebär att du kan returnera produkterna till oss och få pengarna tillbaka. Tilde tryckeri HB kommer då att be dig förklara vad felet eller bristen består i.